top of page
  • Mário Veverka

Špatia mesto a zaberajú miesto

Updated: Jul 10, 2020


Ostatným vozidlám prekážajú, okolí na kráse nepridajú a životnému prostrediu škodia. Reč je o autovrakoch, ktoré sa v mnohých mestách stali nočnou morou vodičov. Vrátane tých v Starej Ľubovni.


„Chcem vás upozorniť na dlhodobo odstavené vozidlo na Mierovej ul. Ďalšie som videl na zastávke MAD pod Družbou, najviac ma ale vytáča strieborný Seat stojaci na Ul. obrancov mieru. V týchto miestach je totiž chronický nedostatok parkovacích miest,“ nechal sa ešte pred časom počuť istý Staroľubovňan, ktorý do redakcie priniesol aj „corpus delicti“ v podobe fotografií. Všetky tieto vozidlá sú, mimochodom, odstránené, no, to, že situácia s takýmito vozidlami je najhoršia na oboch sídliskách a v okolí bytoviek pri nemocnici, priznal aj náčelník MsP. Či však ide o „vraky“, je podľa neho otázne. „Zákon totiž tento pojem nedefinuje. Vo všeobecnosti sa zaň považujú vozidlá, ktoré nemajú štátnu poznávaciu značku, sú neopraviteľné, poškodzujú či ohrozujú životné prostredie a, samozrejme, narušujú estetický vzhľad obce,“ vysvetlil Oskár Ščigulinský, ktorý upozornil, že situácia v tejto oblasti sa u nás v posledných rokoch zlepšila. „Myslím si, že vrakov v súčasnosti veľa nemáme. Vlani sme dali odtiahnuť tri vozidlá, tohto roku štyri,“ podoprel svoje tvrdenie o čísla náčelník MsP, ktorý dodal, že v týchto prípadoch nešlo o vraky. „Nemali ale platné STK, stáli dlhšie na jednom mieste, navyše, s prázdnymi pneumatikami. Majiteľov sme preto upozornili, aby si ich odpratali. Čo sa i stalo.“


ODSTRÁNENIE I ZADARMO

Mimochodom, odstraňovanie autovrakov je zdĺhavý a komplikovaný proces. V prvom rade treba totiž zistiť majiteľov (čo je, keďže mnohí z nich sú dlhodobo odcestovaní, resp. pracujú v zahraničí, často problém). Ak tí nereagujú na pohovor, správca komunikácie, teda Mesto, im odošle výzvu na odstránenie vozidla, aj s konkrétnym termínom. A ten už, ako podotkol O. Ščigulinský, vo všeobecnosti rešpektujú.„Pokiaľ nemajú emisnú kontrolu a STK, hlásime ich na dopravnú políciu. A tá si to rieši po svojom,“dodal šéf MsP.

Len pre informáciu, aj keď poplatok za odstránenie znáša majiteľ, likvidácia štvorkolesových tátošov nemusí vyprázdniť peňaženku. Odťahové firmy to dnes totiž väčšinou spravia zadarmo.

Strieborný Seat stál na tomto mieste pár mesiacov. Mimochodom, čistenie mesta od vrakov brzdí podľa O. Ščigulinského i fakt, že niektoré vozidlá sú v exekúcii . „A s tými nevieme pohnúť ani my, ani ich majitelia.












Článok bol publikovaný v Ľubovnianskych novinách č. 30 (30. august 2017)


bottom of page