top of page
  • Mário Veverka

Svetlo na konci tunela: Začal sa stavať obchvat!

Updated: Aug 6, 2020


DSC_0532

Zo srdca okresu spadol 1. apríla veľký balvan. Stalo sa tak vo chvíli, keď po ňom zaklopalo sedem kladiviek, aby oficiálne otvorilo výstavbu juhovýchodneho obchvatu.


Jedna zo stavieb storočia sa tak stala dôkazom toho, že pokiaľ sa samospráva spojí s VÚC, dajú sa veľké veci robiť i bez eurofondov. Na financovaní sa totiž podieľalo len mesto (1 mil. €) a Prešovský samosprávny kraj (1,35 mil. €). „Pred rokom a pol som do kampane vstupoval s heslom – Kde je cesta, tam je život. A Stará Ľubovňa tento obchvat naozaj potrebovala. Je pre ňu bytostne dôležitý,“ uviedol po slávnostnom otvorení stavby predseda PSK Milan Majerský, slová ktorého potvrdil aj jej primátor. Ako na margo toho poznamenal, tento moment znamená pre mesto zavŕšenie viac než 20-ročného úsilia. „Zaujímavosťou pritom je, že tak ako sme na obchvat dlho čakali, má sa veľmi rýchlo urobiť. Doba realizácie je 180 dní, takže pevne verím, že stavba nebude mať žiadne výraznejšie komplikácie a že bude mať zdarný koniec,“ vyslovil želanie Ľuboš Tomko, podľa ktorého necelý km dlhá a 8,25 m široká komunikácia odľahčí centrum Starej Ľubovne. No nebude čarovným prútikom, ktorý vyrieši všetky dopravné problémy. „Vynakladáme preto maximálne úsilie, aby sme spustili výstavbu Vansovej ul. a mohli tak ľudí zo sídliska Západ naviesť na obchvat,“ dodal primátor. Samozrejme, z preložky cesty III/3146 nebude ťažiť len srdce okresu, ale tiež južné „satelity“. Teda aglomerácia s približne 7200 obyvateľmi. „Myslím si, že nik nepochybuje o dôležitosti tejto komunikácie, ktorá pomôže i Novej Ľubovni, Kolačkovu a Jakubanom. Veľmi sa teším, že som mohla byť pri slávnostnom poklepaní kameňa a verím, že v septembri alebo októbri budeme posviacať cestu, aby sme po nej mohli jazdiť,“ uviedla Zita Pleštinská, ktorá stála za myšlienkou nečakať na eurofondy, ale združiť finančné prostriedky a výstavbu tak realizovať rýchlejšie.

DSC_0524

Základný kameň obchvatu poklopal aj Ľ. Tomko s (vpravo od neho) M. Valkom, M. Majerským a Z. Pleštinskou.


Mimochodom, aj keď sa oficiálne otvorenie stavby konalo 1. apríla, o žiaden žart nešlo. Stavebné mechanizmy Doprastavu sa totiž pri areáli VPS zahryzli do zeme už koncom marca, aby odstránili ornicu a vyklčovali stromy. „Niet na čo čakať. S prácami začneme tento týždeň, a to z oboch strán. Tak, aby bolo dielo dokončené v stanovenom termíne,“ povedal za zhotoviteľa Martin Valko, riaditeľ závodu Prešov, podľa slov ktorého by nemalo patriť k zložitejším. „Dúfame však, že nás nič neprekvapí…“

DSC_0555

Článok bol publikovaný v ĽN č. 13 (2. apríla 2019)


bottom of page