top of page
  • Writer's picturePhDr. Eva Halamová

Po stopách čitateľského podnetu… Ako to je s dôveryhodnými firmami u nás?

Updated: Jul 28, 2020

V LN č. 10 sme písali o tom, ako zistiť či je tá-ktorá firma na našom trhu dôveryhodná a spoľahlivá. Dá sa to aj vďaka prieskumu Centra výskumu názorov zákazníkov (CVNZ) v Košiciach. Na stránke www.doveryhodnafirma.eu nájdete aj viac ako 40 firiem zo Starej Ľubovne z rôznych oblastí.


Na článok, resp. správu vo vysielaní Ľubovnianskej televízie sme dostali reakciu od majiteľa firmy v meste, ktorý chcel zostať v anonymite. „Podnikám už niekoľko rokov a od podobných firiem som viackrát dostal ponuky, či už ohľadom certifikátu alebo registrácie na internetových stránkach, samozrejme za poplatok. Nie sú to organizácie, ktoré ponúkajú niečo užitočné. Ide im len o osobný profit a nie priniesť spoľahlivé informácie,“ píše v maili podnikateľ, ktorý by peniaze na zviditeľnenie sa investoval radšej do reklamy v médiách.

IMG_20170322_092757

Spoločnosť, ktorá sa celoslovenským internetovým prieskumom firiem zaoberá a certifikáty ponúka, tvrdí, že dôveryhodnosť firiem sa kúpiť nedá. „Náš inovačný autorský softvér vyhľadáva názory klientov a zákazníkov, zaoberá sa ich spokojnosťou, preveruje firmy a ak by našiel nejaký negatívny ohlas, dotyčný sa nemôže ďalej o prieskum uchádzať a získať ocenenia. Ak ho aj oslovíme s tým, že spĺňa všetky podmienky, je to každého osobné rozhodnutie zapojiť sa. Výhodou je najmä to, že na rôznych internetových portáloch je dnes množstvo podnikateľov a spoločností a aby bola firma ľahšie dostupná, aby sa k nej klient dostal čo najrýchlejšie, najjednoduchšie a mal väčší prehľad, dostáva okrem certifikátu napríklad aj elektronickú vizitku. Tá po vyplnení ľubovoľných údajov, zaktívnení a prihlásení sa na stránku, dostane firmu na popredné strany vo vyhľadávači,“ odpovedali nám v CVNZ. Za to, že vyplníte a odošlete formulár, na základe ktorého sa určí či môžete vstúpiť do projektu, nedáte nič. Ak sa nenájdu negatívne recenzie, kontaktujú vás do troch pracovných dní a ponúknu spoluprácu. „Tam je už poplatok individuálny, závisí od veľkosti firmy a ďalších skutočností. Niektoré ocenenia sú zdarma, za iné sa platí jednorázovo, nakoľko sa napríklad vizitka aktivuje,“ dodala pracovníčka centra.

IMG_20170425_103840

Mimochodom, svoje skúsenosti s prieskumom majú aj tunajší podnikatelia. „Do tohto systému sme boli zapojení niekoľko rokov, je to dobré pre zákazníkov aj pre iné subjekty, ktoré tak majú zaručené, že sme naozaj dôveryhodná firma, ktorá si plní všetky svoje záväzky. Zaslali nám certifikát, nálepky, elektronickú vizitku,“ prezradil nám Mikuláš Kačmár, ktorý za to zaplatil zhruba 150 eur. Neľutuje, je to dobrá reklama pre firmu. A neľutujú ani školy, ktoré sa u nás do prieskumu centra zapojili. „Boli sme nimi oslovení, a keď nezistili žiadne zlé referencie o nás, ponúkli nám certifikát, za ktorý sme vrátane manipulačného poplatku platili zhruba 50 eur na rok. Bral som to ako motiváciu pre zamestnancov, že pracujú dobre a takto som ich chcel povzbudiť do ďalšej práce,“ prezradili nám v jednej zo staroľubovnianskych škôl, kde certifikát získali nedávno.Je tak na zvážení každého, či sa prieskumu firmy, ktorá odovzdala certifikát už 5 tisíc podnikateľom, zúčastní. Už len dodáme, že projekt funguje niekoľko rokov aj v Českej republike a Poľsku.


Comments


bottom of page