top of page
  • Writer's pictureMgr. Helena Musalová

Hlasy za obnovenie linky na cintorín

Updated: Jul 10, 2020


001

Miesta posledného odpočinku v týchto dňoch ožívajú prítomnosťou  pozostalých. Aj staroľubovnianske cintoríny zažívajú zvýšený nápor a hlavne na tzv. nový si treba vyšľapať do kopca. Ozývajú sa hlasy za zriadenie linky mestskej autobusovej dopravy (MAD), hlavne zo strany dôchodcov. A to nielen počas „dušičkových“ dní.


„Niekedy si mladí ľudia neuvedomia, ako ťažko sa starším chodí a naozaj vyjsť do tohto kopca je pre mnohých dôchodcov veľmi ťažké,“ pripomenul Mikuláš Jura, predseda Miestnej organizácie Jednoty dôchodcov Slovenska a navrhol, aby sa linka zaviedla aspoň skúšobne. „Autobus by vyviezol ľudí hore a o hodinu by prišiel pre nich a potom zas, čiže dva razy po hodine by išiel smerom na nový cintorín,“ navrhol M. Jura. Ako dodal, nemuselo by to byť každý deň, možno raz v týždni, aby mohli nielen dôchodcovia pobudnúť pri hroboch svojich blízkych. Padol aj návrh, že by linka nemusela premávať celoročne, stačilo by od jari do neskorej jesene. Radnica v zásade proti takému návrhu nie je, napokon často sa linky MAD prehodnocovali s prevádzkovateľom aj na základe návrhov občanov, samosprávy či vyťaženosti spojov. „Samozrejme, môžeme to skúsiť, osloviť prevádzkovateľa, aby nám nacenil linku, prípadne požiadať ho, aby nám grátis skúšobne na mesiac linku zaviedol, aby sme zistili náklady i využívanie,“ povedal prednosta MsÚ Aleš Solár a pripomenul aj situáciu spred pár rokov, kedy sa počas sviatočných „dušičkových“ dní zaviedla linka na nový cintorín a bola využívaná iba minimálne. Faktom ale je, že mnohí nestihli zaregistrovať novinku a celoročná linka by sa viac vžila do povedomia občanov, zvlášť preto, že by ju mohli využívať aj majitelia blízkej chatovej osady. Otázne ale aj je, či by linku naozaj využívali aj mladší alebo len dôchodcovia a či by pri zľavnenom cestovnom – 10 centov, pomohol aj naplnený autobus. Ako však podotýkajú niektorí občania mesta, mnohé linky chodia poloprázdne aj v iných lokalitách. A ozývajú sa aj hlasy dôchodcov, ktorí by po vzore iných miest privítali aj napríklad cestovanie zdarma a k tejto skupine sa pridávajú aj hlasy pravidelných darcov krvi. Zatiaľ sa ale takýmito žiadosťami nezaoberala ani radnica, ani poslanci. Oficiálne neboli podané. Dodať treba, že Mesto vynakladá momentálne 108 tisíc eur ročne na dotovanie mestskej dopravy. A to michalovskej firme, ktorá má uzavretú zmluvu na 70 tisíc obslužných kilometrov a licenciu platnú do augusta 2018.


Článok bol publikovaný v Ľubovnianskych novinách č. 38 (24. október) 


bottom of page