top of page
  • Writer's pictureMgr. Peter Šlosár

Zvýšia autoškoly poplatky kvôli vypnutým semaforom?

Updated: Jul 7, 2020


????????????????

Problém semaforov sa nedotýkal len vodičov pracujúcich v meste či tých, ktorí centrom iba prechádzali, ale o ich osud sa zaujímali aj tunajšie autoškoly. Práve tie totiž pred niekoľkými rokmi privítali, že mesto pristúpilo k zavedeniu svetelnej signalizácie, vďaka čomu už nemuseli jazdiť do vzdialenejších miest.


V Staroľubovnianskom okrese každoročne pribudne takmer 800 nových vodičov. Zatiaľ čo ich praktická časť, teda jazdy, sa od zavedenia semaforov v meste sústredili prevažne v okrese, po novom sa cvičné jazdy budú musieť opäť vrátiť aj do vzdialenejších miest. Dôvodom je zákon, ktorý majiteľom autoškôl prikazuje absolvovať jazdu cez funkčnú svetelnú signalizáciu, ktorá v Starej Ľubovni do konca roka nebude. K tomuto rozhodnutiu pristúpilo mesto po konzultácii s dopravnou komisiu, mestskou políciou, ako aj zainteresovanými orgánmi štátnej správy. Názor prevádzkovateľov autoškôl nebol podľa kompetentných potrebný.

Sequence 04.00_01_32_49.Still001

,,Nezisťovali sme, ako to vnímajú autoškoly, ale myslím si, že cvičné kondičné jazdy do vzdialenejších miest budúcim vodičom len pomôžu,“ reagoval primátor mesta Ľuboš Tomko. Podľa Bedricha Nitscha je ale úplne vypnutie semaforov z hľadiska správneho výcviku krokom späť, pretože, ,,praktickému výcviku predchádza výcvik teoretický, a keď nebudeme mať takúto nadväznosť, tak je ťažké naučiť žiadateľov v praxi používať tieto semafory“. Ako sám priznal, nie je za doterajší režim fungovania semaforov, no na niekoľko hodín, najmä dopoludnia, by zapnuté byť mohli. ,,Boli časy, keď sme skúšky museli vykonávať iba v mestách, kde boli funkčné semafory a bol by som nerád, aby sa takáto situácia zopakovala,“ dodal B. Nitsch.


Názory sa rôznia O niečo iný názor na túto situáciu majú v autoškole Paam. ,,Treba sa vedieť prispôsobiť. Aj niekedy sme sa orientovali iba na základe značiek a bolo to v poriadku. Čím viac musíte sledovať dopravné značky alebo sa riadiť pravidlom pravej ruky, tým je to lepšie,“ uviedla Ida Čopjanová, majiteľka spomínanej autoškoly, podľa ktorej síce náklady na jazdy do vzdialenejších miest stúpnu, do cien za kurzy by sa to zatiaľ premietnuť nemalo. 

Sequence 04.00_01_05_14.Still002

,,V našej autoškole nad tým neuvažujeme, náklady si budeme musieť určitým spôsobom kompenzovať,“ uviedla I. Čopjanová, ktorá by ale zapnutie semaforov v určitých časových úsekoch rovnako privítala. Nad zvýšením poplatkov neuvažujú ani v autoškole Metis, aj keď priznávajú, že náklady na jazdy im po vypnutí semaforov o niečo stúpli.





Článok bol publikovaný v Ľubovnianskych novinách č. 20 (22. máj 2018)


Comments


bottom of page