Odkazprestarostu.sk funguje v Starej Ľubovni osem rokov. Najčastejšou oblasťou, v ktorej obyvatelia nahlasujú podnety sú miestne komunikácie a chodníky. Rýchlosť vyriešenia podnetu závisí hlavne od finančnej náročnosti nápravy.
Najbežnejšie podnety sa týkajú vecí v okolí bydliska obyvateľov, ktorí podnety píšu. Dotýkajú sa miestnych komunikácií, chodníkov, kanalizácie, verejného osvetlenia a zelene. Samospráve sa od roku 2013 podarilo vyriešiť 50 percent nahlásených podnetov. „Určite je čo zlepšovať aj z našej strany, najmä pokiaľ ide o kontrolu riešenia daných problémov. Z druhej strany, niektoré sú podľa mňa aj vyriešené, ale nie sú vždy zaznačené zo strany podávajúceho,“ povedal Aleš Solár, prednosta MsÚ.
Táto situácia sa stala aj pri poslednom nahlásenom probléme, kde sa na Levočskej ulici urobila rozkopávka cesty kvôli pokládke elektriny. Občan po tomto zásahu žiadal opravu vjazdu k bytovému domu (na prvej fotografii). Podnet bol podľa prednostu už vyriešený a napriek tomu je nahlásený. Ak ho podávateľ neoznačí za vyriešený, ostane vysvietený ako nevyriešený. Medzi nevyjasnenými podnetmi sa v tomto roku držia znečistená cesta na cyklotrase, oprava schodov pod Družbou či chýbajúci chodník a priechod pre chodcov na Mierovej ulici a pod.
Podnet o rozkopanom úseku cesty bol na stránke odkazprestarostu.sk pridaný 21. septembra 2021. Momentálne stále svieti ako neriešený, aj keď je už vjazd k bytovému domu opravený. Fotografia opraveného úseku bola urobená 26. októbra.
VIAC FINANCIÍ = VIAC ČASU
V aktuálnom roku sú zatiaľ z 22-dvoch vyriešené iba dva. To, že je v tomto roku vyriešených málo podnetov, má súvis s ich finančnou náročnosťou a dopadom na rozpočet mesta. „Niektoré podnety sa dajú skutočne operatívne vyriešiť, pokiaľ ide napr. o nefungujúce verejné osvetlenie a je potrebná len výmena svietidla. Iné však vyžadujú komplexnejšie riešenie, ktoré súvisí aj s vyššími finančnými nákladmi, čo potom aj dlhšie trvá,“ skonštatoval A. Solár.
KOMUNIKÁCIA S OBČANMI
Okrem odkazu pre starostu občania využívajú na komunikáciu rôznych problémov týkajúcich sa života v meste istú skupinu na sociálnej sieti. „Myslím, že veľa obyvateľov sa viac sústredí na riešenie problémov cez sociálne siete, ktoré majú zjavne väčšiu silu. Komunikácia s nami však má prebiehať cez našu oficiálnu facebookovú stránku. Nemáme šancu zachytiť na platforme stara.sk všetky podnety,“ vysvetlil prednosta.
Aj keď v riešení podnetov by obyvateľov zrejme potešilo vyššie percento, podľa štatistík bola Stará Ľubovňa spomedzi samospráv pod 20 000 obyvateľov štvrtým najlepšie komunikujúcim mestom v roku 2020. „Osobne vnímam tento projekt pozitívne a sám, keby som obyvateľ, ho aktívne využívam. Najviac ma potešia podnety, vďaka ktorým sa podarí odstrániť menšia čierna skládka, resp. dôjde k zvýšenej bezpečnosti dopravy, napr. pribudnutím priechodu pre chodcov,“ dodal A. Solár.
Článok bol uverejnený v Ľubovnianskych novinách č. 40 (27. október 2021)
Comments