top of page
  • Writer's pictureMgr. Helena Musalová

Občania verzus radnica o novej parkovacej politike v meste Stará Ľubovňa

Updated: Jun 25, 2020


DSC01555

Mesto zorganizovalo diskusné fórum s občanmi o chystanom regulovanom parkovaní. Prišlo približne tridsať obyvateľov.


V publiku viackrát zaznela otázka, prečo nie je prvá hodina parkovania zdarma, tak ako v iných mestách. Obyvatelia by ju privítali najmä pri pošte. „Prvú hodinu zdarma nevieme zaviesť kvôli tomu, že nebudeme budovať rampové systémy. Bez nich je kontrola prvej hodiny veľmi náročná. Preto sme tú prvú zvýhodnili, ale nedali úplne zdarma. S firmou, ktorá vyhrala systém na registráciu a kontrolu tzv. ŠPZ-tiek, budeme túto otázku ešte riešiť,“ povedal prednosta MsÚ Aleš Solár.


Do diskusie sa zapojilo viacero občanov, medzi nimi aj Jaroslav Pantelič. K prvej hodine zdarma, nevrhol parkovacie hodiny. „Pod predné sklo vložím papierové parkovacie hodiny a nastavím čas – kedy som zaparkoval. Mestskí policajti si tak vedia odkontrolovať, ako dlho tam už parkujem. Na západe to takto normálne funguje,“ navrhoval J. Pantelič.


Neistota s rezidentskými kartami Debatovalo sa aj o spoplatnení parkovania pri Ľubovnianskej nemocnici. Zúčastneným sa tiež nepáčilo, že aj keď si za parkovacie miesto vo svojej zóne zaplatia a získajú rezidentskú kartu, nemajú isté, že budú mať kde zaparkovať. S tým súvisí aj fakt, že v inej zóne im už rezidentská karta neplatí. V meste je jednoznačne veľký dopyt po parkovacích miestach. „Spomínalo sa, že je v pláne výstavba parkovacieho domu pri nemocnici. Myslím, že ten by mohol situáciu pri nemocnici o dosť zlepšiť. Čo sa týka tej garancie parkovacích miest, tak parkovanie garanciu nebude mať, ako povedal primátor, ale bude lepšia ako doteraz,“ uviedol diskutér s publika Tibor Valčák.


Nevyhovujúcu situáciu s parkovacími miestami prišli riešiť aj obyvatelia, ktorí bývajú v centre na Ulici 1. mája. „Máme tu dva paneláky so štyrmi vchodmi. Pre 64 bytov je vytvorených 28 parkovacích mieste. Keď sa vrátime z práce, nemáme šancu zaparkovať, preto sme to riešili parkovaním pred okresným úradom. Teraz sme sa tu dozvedeli, že si musíme zakúpiť do tejto zóny rezidentskú kartu za 150 eur,“ rozhovorila sa o probléme Mária Sarnecká.


Otázok a pripomienok je veľa Mesto plánuje príjem z poplatkov za parkovanie investovať do zlepšenia dopravnej infraštruktúry. „Chcel by som, aby sa financie použili napríklad na zintenzívnenie spojov mestskej autobusovej dopravy. Aby sme raz dokázali dosiahnuť taký stav pravidelnej dopravy, ako sa prednedávnom zaviedla medzi Starou Ľubovňou a Jakubanmi,“ povedal A. Solár


Uvažuje sa nad záchytným parkoviskom pri vlakovej stanici, ktoré má podľa radnice dobrú lokalitu a je dostatočne veľké. Problémom ale je, že miesto nie je majetkovo-právne vysporiadané a pozemky nepatria mestu. Diskusia patrila medzi prvé veľké a určite sa otvoria ďalšie témy ohľadom regulovaného parkovania. „Prípadné pripomienky neberieme na ľahkú váhu. Budeme sa nimi zaoberať už na najbližšej komisii výstavby a potom v priebehu roka určite otvoríme VZN v rámci regulovaného parkovania, pretože veľa pripomienok bolo vecných a určite sa nimi treba zaoberať,“ dodal prednosta.


Článok bol publikovaný v Ľubovnianskych novinách č.6/2020 (18. február)


Comments


bottom of page