web_lms_500x200_bec_ceny.jpg
web_lms_500x200_bec_ceny.jpg
  • Mário Veverka

MAD: Nové spoje, čísla i štyri zastávky

Updated: Jul 3, 2020


vlcsnap-2019-02-04-11h12m27s640

Mestská autobusová doprava (MAD) v Starej Ľubovni sa dočkala zmien. A to výrazných. Od 1. februára totiž platí grafikon, ktorý so sebou priniesol nielen racionalizáciu spojov či iné očíslovanie viacerých z nich, ale tiež štyri nové zastávky.


K úprave cestovného poriadku pristúpilo mesto na základe podnetov občanov i vlastných zistení o slabej vyťaženosti spojov. Medzi nimi nepochybne kraľoval ten, ktorý vyrážal každú sobotu o 13.05 h z Námestia sv. Mikuláša a ktorý za celý rok previezol dokopy 8 ľudí. Okrem neho však stopku dostali ďalšie štyri. Konkrétne nedeľňajšie a sviatočné autobusy s odchodom o 8.40 h z autobusovej stanice a 9.05 h zo Zámockej č. d. 65, Linka č. 2 prišla o spoj spred Polície (9.20 h) i SOU na Jarmočnej ul. (9.30 h). Naopak zelená, po žiadostiach seniorov, zasvietila busu na nový cintorín. „Ten bude premávať len v piatok. O štvrť na jedenásť vyvezie ľudí na toto pietne miesto Linka č.1, naspäť ich potom, o 12.30 h, vezme Linka č. 2,“ spresnil časový harmonogram prednosta MsÚ Aleš Solár. Ako dodal, doplnené tiež boli spoje v nedeľu popoludní s príchodom prispôsobeným k vlakom i autobusom smerom na Poprad a Košice. „Takisto došlo k tomu, že veľa z tých, ktoré doteraz jazdili malý okruh okolo Tesca, idú od 1. februára veľký, t.z. Družba – domov dôchodcov – K3 – Blok M a Polícia. Rozhodli sme sa tak preto, aby si obyvatelia zvykli na pravidelnejšie intervaly spojov MAD,“ uzavrel zmeny A. Solár, podľa slov ktorého sa pri nich snažili zabezpečiť aj časovo lepšie napojenie na medzimestskú verejnú dopravu.


vlcsnap-2019-02-04-11h14m55s000

o 2774,7 km a 4100 € viac

Hoci od premenovávania niektorých zastávok (napr. Pienstav či Vzorodev) mesto, kvôli zaužívanosti názvov, napokon upustilo, od 1. februára sa zvýšil ich počet. K doterajším 27-tim totiž oficiálne pribudli štyri – pri novom cintoríne, železničnej stanici, Tescu i cirkevnej škole, kde už so zachádzaním žltých autobusov majú skúsenosti. Pred dvomi rokmi ich tam pritiahli menšie výhrady študentov, že nestíhajú prísť načas na vyučovanie.„Keďže fungujúca MAD bola pre nás relatívne ďaleká, čo sa týka zastávky a časovo náročná z hľadiska dĺžky trasy, riešenie sme našli v tom, že spoj, ktorý o 7.35 h odchádza z autobusovej stanice, prichádza čo najbližšie ku škole,“uviedol riaditeľ Cirkevného gymnázia sv. Mikuláša Pavol Chmeliar.

Aj keď do trasovania liniek platný grafikon nezasiahol (Linka 1 premáva v smere Pienstav – sídlisko Západ – autobusová stanica – Ľubovniansky hrad a späť, Linka 2 zas robí okruh od autobusovej stanice cez sídlisko Západ  až k Tesle, resp./Podsadku), úpravy v ňom si vyžiadajú zvýšenú dotáciu z mestskej kasy. Ako totiž podotkol A. Solár, k 70-tisícom kilometrov, ktoré si od michalovskej DZS – M.K. TRANS, s.r.o., mesto objednalo vlani, pribudlo zhruba 2774 km.„Doteraz nás prevádzkovanie MAD stálo 104 400 € ročne. Predpokladáme teda, že v tomto roku to bude, v rámci rozpočtu, o približne 4 100 € viac,“dodal prednosta MsÚ, podľa ktorého sú ale tieto čísla zatiaľ predbežné a spresnené budú až po prebiehajúcom doladení všetkých zmien v softvéri prepravcu a následnej kontrole v praxi.

Foto (ĽTV)


Článok bol publikovaný v ĽN č. 5 (5. februára 2019)